De wereld is in korte tijd snel veranderd. Zo ook de manier van werken. Door al dat thuiswerk mis je soms de verbinding met je collega’s. Organiseer daarom een digitale vrijdagmiddagborrel! Wij geven je 9 tips.
Tip#1 Plan op tijd
Prik meteen een datum en nodig je collega’s uit via een appje, mailtje, kaartje… Oké, zijn de uitnodigingen de deur uit? Dan kan het échte werk beginnen!
Tip#2 Kies de tool die past
Eigenlijk zijn de opties oneindig. Onze top 3? Microsoft Teams, Skype en Zoom!
Tip#3 Mute
Vooral als je met een grotere groep bent is het aan te raden om gebruik te maken van de ‘mute’ knop. Het klinkt ongezellig, maar het eindresultaat is veel beter. Als iedereen die niet praat zichzelf namelijk op mute zet, is er weinig ruis.
Tip#4 Online playlist
Veel websites adviseren om géén muziek af te spelen, maar zonder muziek wordt het echter al snel een standaard vergadering. Zoek een borrel playlist uit en zorg ervoor dat iedereen dezelfde playlist opzet. Maar dan wel digitaal, zachtjes.. en als achtergrondmuziek. Deel je muziek niet met iedereen want dan versta je niemand meer.
Tip#5 Go low budget
Wil je de digitale borrel laagdrempelig insteken met een laag budget? Spreek dan met het team af dat iedereen zelf zorgt voor een hapje en drankje.
Tip#6 Digitale proeverij
Wil je net wat meer doen? Organiseer een digitale proeverij, waar bijvoorbeeld wijn, bier, whiskey of kaas wordt opgestuurd naar alle deelnemers! Google maar eens. Er zijn genoeg aanbieders.
Tip#7 Zorg voor entertainment
Entertainment is een belangrijke toevoeging voor jouw digitale borrel. Maar hoe pak je dit aan? Je kunt het natuurlijk door een professionele partij laten organiseren. Liever zelf organiseren? Google dan eens op online quiz tools. Er zijn er genoeg!
Tip#8 Bereid het goed voor
Zorg dat iedereen voorbereid is, de juiste software heeft gedownload vóór de borrel. Voorzie de borrelaars van de juiste informatie: waar, wanneer, hoe en hoe laat. Gaat dit mis? Dan is de digitale borrel al een stuk minder gezellig.
Tip#9 Herhaal!
Wil je de verbinding met het team behouden? Organiseer de digitale borrel periodiek. Zelf geen tijd om het alsmaar te organiseren? Laat elke borrel door een ander teamlid organiseren!